Onsdag 26/5

Hej!

Jag hoppas att det går bra för dig att studera hemma. Det här är min sista vecka på SFI och sedan kommer jag vara föräldraledig ett år. Joakim kommer ha hand om kursen resten av terminen. Du kan kontakta honom på: 070-089 42 54 eller joakim.skogberg@edu.sandviken.se. Anna L kommer ha gruppen i höst. Du kommer få mer information om hösten innan sommaruppehållet.

Jag vill att alla elever svarar på några frågor om hur det har gått att studera den här terminen och vad du vill göra i höst. Klicka här för att komma till frågorna.

Veckans uppgifter

Den här veckan ska vi ha lektion i teams, titta på sista avsnitten av serien ”hitta hem” och studera grammatik.

Ikväll ska vi ha lektion i Teams. Jag har delat in er i grupper och jag har meddelat vilken tid du ska vara med. Du behöver inte förbereda något innan lektionen. Jag vill att du tänker på följande när vi ses:

  • Sitt på en plats där du har lugn och ro.
  • Vi ska ha videosamtal så tänk på att ha en kamera och en mikrofon som fungerar.
  • Se till så att tekniken fungerar innan vi börjar.

Den här veckan ska du även arbeta med:

Om du vill studera mer kan du göra något av förslagen nedan:

Lämna en kommentar