Onsdag 28/4

Hej!

Jag hoppas att det går bra för dig att studera hemma. Bra jobbat med läsprovet och de andra uppgifterna förra veckan! Den här veckan kommer vi ha en lektion i Teams igen.

Veckans uppgifter

Den här veckan ska vi ha lektion i teams, träna skriva, fortsätta titta på serien ”hitta hem” och studera läsförståelse.

Ikväll ska vi ha lektion i Teams. Jag har delat in er i grupper och jag har meddelat vilken tid du ska vara med. Jag vill att du tittar på filmen om argumenterande text innan vi ses. Jag vill även att du tänker på några saker:

  • Sitt på en plats där du har lugn och ro.
  • Vi ska ha videosamtal så tänk på att ha en kamera och en mikrofon som fungerar.
  • Se till så att tekniken fungerar innan vi börjar.

Här kan du läsa texten som vi skrev tillsammans:

Den här veckan ska du även arbeta med:

Du ska även göra en skrivuppgift i Lunis. Du ska träna på att skriva en argumenterande text.

Om du vill studera mer kan du göra något av förslagen nedan:

Lämna en kommentar