Onsdag 7/4

Hej på er!

Jag hoppas att ni hade en skön påskhelg. Nu är det en ny vecka och dags för nya uppgifter. Den här veckan ska vi träffas i Teams, träna på redogörande text samt träna läs- och hörförståelse.

Här kan du läsa texten vi skrev tillsammans på Teams:

Veckans uppgifter

Ikväll ska vi ha muntliga samtal i Teams. Det är viktigt att du har skickat din e-mailadress till mig (Rebecka) för att få vara med. Jag har delat in er i grupper och jag har meddelat vilken tid du ska vara med. Jag vill att du tänker på några saker innan vi börjar:

  • Sitt på en plats där du har lugn och ro.
  • Vi ska ha videosamtal så tänk på att ha en kamera och en mikrofon som fungerar.
  • Se till så att tekniken fungerar innan vi börjar.

Jag vill även att du repeterar denna film innan vi ses:

Den här veckan ska du även arbeta med:

Om du vill studera mer kan du göra något av förslagen nedan:

Lämna en kommentar